לקראת שנתה השביעית של קוטיקולה

פרויקט קוטיקולה הוקם לפני 6 שנים מתוך ואקום, ואקום במידע מקצועי, מהימן בתחום ההדברה התברואית בישראל.
ברוב הענפים המקצועיים מקובל למצוא פלטפורמות כאלו ואחרות בהן מפורסמים מאמרים ודיווחים מהשטח, נמסרים עדכונים, מתקיימים דיונים ומועברים מסרים חשובים לצד מידע עסקי ופרסומי של חברות מסחריות. הפלטפורמות הללו הן 'הבמה המרכזית', 'ההיכל' בהם מוצגת פעילותם של העוסקים בענף, האתגרים, החידושים, התקנות …
בישראל של שנת 2015 לא היה אף אמצעי כתוב או דיגיטלי שעסק בהדברה תברואית.
לעומת ישראל, ברחבי העולם קיימים כבר שנים רבות עשרות מגזינים מקצועיים להדברה מטעם גופים פרטיים, מסחריים או מוסדיים. מגזינים שעוסקים בהדברה מקצועית באופן רוחבי או כאלו שמתמקדים בנישות, כמו לדוגמה בבקרת יתושים.
מתוך הוואקום הזה צמחה 'קוטיקולה'. המטרות העיקריות שהוגדרנו בתחילת הדרך היו: להפיץ ידע ומידע בתחום ההדברה; לקדם את ענף ההדברה מבחינה מקצועית; להציג ולקדם אינטרסים של התארגנויות בתחום ההדברה כגון 'ארגון מדבירי מזיקים בישראל'; לשמש כפלטפורמה ליצירת שיתופי פעולה וקשרים עסקיים בשוק ההדברה; לקדם שיטות, חומרים ומוצרי הדברה ברי קיימא.
בנובמבר 2015 פורסם הגיליון הראשון של כתב העת שנקרא בתחילת דרכו 'הארה על הדברה'. הוא הכיל מספר מאמרים נפרדים שנכתבו ע"י אנשי מקצוע שחלקם לצערנו כבר לא אתנו היום. המאמרים אוגדו לניוזלטר אשר הופץ לרשימת תפוצה קטנה של כמה מאות מכותבים בלבד. בהמשך שינינו את השם ל'קוטיקולה', הקמנו את אתר האינטרנט ובד בבד רשימת התפוצה הלכה וגדלה ואתה מספר המבקרים באתר.
כיום האתר מכיל מאות מאמרים מקצועיים ייחודיים, כתבות תוכן מקוריות, סקירות חדשותיות, מדורים שונים כמו: 'לא מזיק לדעת', 'הדברה בישראל', 'מדבירים מדברים', 'חומרים ומוצרים' ועוד… כל המאמרים פתוחים לקריאה חופשית ללא הגבלה לכלל הציבור.
לאחרונה הקמנו חנות און ליין בה ניתן למצוא ספרים מקצועיים, עזרים, מלכודות, מרססים, ארגזי אחסנה ועוד. הפעילות בחנות יחד עם פרסום מודעות של חברות מסחריות מאפשרים את קיומו של האתר, תפעולו וצמיחתו.
רשימת התפוצה שלנו מכילה כבר קרוב ל 5,000 אנשי קשר והולכת וגדלה מיום ליום. קהל הקוראים שלנו מורכב ממדבירים, יצרני תכשירים ומשווקים, אנשי אקדמיה, אנשים פרטיים, עובדי רשויות ומשרדים ממשלתיים, שהמשותף לכולם הוא התעניינותם או עיסוקם באופן ישיר או עקיף בהדברה תברואית.
בשש שנים האחרונות צוות המגזין ובראשם האנטומולוג עמוס וילמובסקי השקיעו מאות שעות עבודה בכתיבת תכנים לאתר, עריכה, עימוד, עיצוב, פרסום, מענה לקוראים. היו תקופות דלות ותקופות פוריות יותר. לא את כל המטרות שהצבנו לעצמנו הצלחנו עדיין לממש ויש הרבה מקום לשיפורים ותיקונים, אך ברור לנו שהצלחנו למלא את הריק שנכנסו אליו בשנת 2015 בתוכן משמעותי. תוכן שנקרא ע"י אלפים, תוכן עם משמעות שמעלה את הרמה המקצועית של המדבירים ואת ערך המקצוע בעיני הציבור. תוכן שיוצר שיח, תוכן שמשפיע, גם אם לא באופן ישיר, על מקבלי ההחלטות במשרד להגנת הסביבה ובממשלה.
כעת, עם כניסת קוטיקולה לשנת פעילותה השביעית החלטנו להתקדם צעד אחד נוסף לעבר הגשמת המטרות שהצבנו לעצמנו בתחילת הדרך. אנו הולכים לעשות זאת באמצעות 'קוטיקולה LIVE' – סדרת מפגשי און ליין עם מומחים, יועצים ודמויות מפתח מעולם ההדברה בישראל.
בשנתיים האחרונות למדנו בעל כורחנו, כמו כולם, את המשמעות והכוח שיש למדיה הדיגיטלית ובפרט לכלים החדשניים שמאפשרים לקיים מפגשים משמעותיים מהבית במרחב האינטרנטי. פרסמנו כבר את רשימת המפגשים הקרובים לחודשים דצמבר וינואר ואנו עובדים כעת על המשך הסדרה.
אנו עושים את מירב המאמצים על מנת להביא משהו חדש, מרענן ומועיל לענף ההדברה התברואית. אין שום סיבה שמה שקורה בארה"ב, אנגליה וארצות נוספות לא יקרה בישראל.
אבל, על מנת שקוטיקולה LIVE תצליח אנחנו חייבים את שיתוף הפעולה שלכם. ללא קהל שמשתתף במפגשים, אין לנו קיום.
לכן, אני קורא לכל מי שענף ההדברה חשוב לו, על אחת כמה וכמה למי שמתפרנס ממנו, להירשם עוד היום לסדרת המפגשים.
המפגשים בתשלום סמלי. לרוכשים 7 מפגשים העלות היא של 15 ₪ בלבד כולל מע"מ לכל מפגש. התשלום הוא לכיסוי הוצאות תפעול, עלויות מרצים ותמיכה בקוטיקולה.
לצערי, המפגשים שלנו לא מוכרים ע"י המשרד להגנת הסביבה לצורך חידוש רישיון מדביר, לא תקבלו בהם קפה, כריך, עוגה ולא תוכלו לתת בהם צ'פחה לקולגה, אבל אני מבטיח לעשות ככל יכולתי על מנת שהם יהיו איכותיים, מקצועיים ושתצאו מהם מורווחים.

תודה רבה על זמנך, על האמון ושיתוף הפעולה.

טל ויינברג
עורך