• תנאי שימוש וזכויות יוצרים
  • פרסם באתר
  • Facebook
קוטיקולה - מגזין ההדברה הישראלי
  • דף הבית
  • אודות
  • מה במגזין
    • חומרים ומוצרים
    • מינים פולשים, מתפרצים ומחלות
    • לא מזיק לדעת
    • הדברה בישראל
    • מַדְבִּירִים מְדַבְּרִים
    • הארה על הדברה
    • הדברה בעולם
  • חנות קוטיקולה
    • חנות קוטיקולה
    • חנות ספרים
  • צור קשר
  • דף הבית
  • אודות
  • מה במגזין
    • חומרים ומוצרים
    • מינים פולשים, מתפרצים ומחלות
    • לא מזיק לדעת
    • הדברה בישראל
    • מַדְבִּירִים מְדַבְּרִים
    • הארה על הדברה
    • הדברה בעולם
  • חנות קוטיקולה
    • חנות קוטיקולה
    • חנות ספרים
  • צור קשר
קוטיקולה - מגזין ההדברה הישראלי
  • דף הבית
  • אודות
  • מה במגזין
    • חומרים ומוצרים
    • מינים פולשים, מתפרצים ומחלות
    • לא מזיק לדעת
    • הדברה בישראל
    • מַדְבִּירִים מְדַבְּרִים
    • הארה על הדברה
    • הדברה בעולם
  • חנות קוטיקולה
    • חנות קוטיקולה
    • חנות ספרים
  • צור קשר
  • דף הבית
  • אודות
  • מה במגזין
    • חומרים ומוצרים
    • מינים פולשים, מתפרצים ומחלות
    • לא מזיק לדעת
    • הדברה בישראל
    • מַדְבִּירִים מְדַבְּרִים
    • הארה על הדברה
    • הדברה בעולם
  • חנות קוטיקולה
    • חנות קוטיקולה
    • חנות ספרים
  • צור קשר
מדבירים, איך מתמחרים?
דף הבית » לא מזיק לדעת (טיפים והדרכה) » מדבירים, איך מתמחרים?
מערכת קוטיקולה 04/06/2016 אין תגובות

מדבירים, איך מתמחרים?

עובדים קשה אך לא מרוויחים מספיק? מקבלים הרבה טלפונים אבל לקוחות בסופו של דבר לא סוגרים? כל אלה יכולות להיות תוצאות של תמחור לא נכון. כיצד תדעו אם אתם גובים את הסכום הנכון? על כך במאמר הבא.



אחת ההחלטות הראשונות של כל מדביר אשר מנהל עסק עצמאי היא שאלת המחיר.

כיצד קובעים את מחירו של מוצר/שירות?

קיימים פרמטרים רבים אשר משפיעים על תמחור של מוצר או שירות. חלק מהם ברורים לנו מאליהם, כמו עלות של חומרי הדברה בהם משתמשים ואחרים קצת פחות מובנים מאליהם וקצת יותר קשים לכימות, כמו מצב השוק או מוניטין העסק.

אולם ככלל, ניתן לומר כי ישנם שלושה גורמים שיש להתחשב בהם בזמן תמחור מוצרים ושירותים:

  1. עלות המוצר – עלויות ישירות ועקיפות של המוצר או השירות, במקרה זה מדובר על עלויות ציוד, חומרי הדברה, הכשרה, נסיעות, משכורות וכמובן זמן עבודה ועלויות עקיפות של ניהול עסק.
  2. מצב השוק – תחרותיות, היצע וביקוש. אי אפשר לקבוע מחיר מבלי להסתכל לצדדים ולבדוק כמה לוקחים מתחרים. כמו כן, במיוחד בתחום ההדברה, לעונתיות השפעה רבה והמחירים יכולים להשתנות בהתאם.
  3. תדמית המוצר – המיתוג הקיים של חברת ההדברה או של המדביר כאיש מקצוע. ככל שהמדביר נתפס מומחה יותר, או "ירוק" יותר, כך הערך שלו יהיה גבוה יותר בעיני הצרכן והלקוח יהיה מוכן לשלם יותר עבור העבודה. לכן, למיתוג העסק יש ערך כלכלי.
בחן את עצמך –  האם תמחרת נכון?

כלל אחד פשוט כדי לדעת אם תמחרת נכון: המחיר הנכון הוא מחיר שמעט אנשים מתווכחים עליו.

אם המחיר הנוכחי שלך הוא כזה שכל לקוחותיך מסכימים לשלם ללא ויכוח – תמחרת זול מדי.
אם המחיר הנוכחי שלך הוא כזה שכל לקוחותיך מתווכחים עליו – תמחרת יקר מדי.

יש כאן ענין של ניסוי וטעייה.

שים לב!

מחירים נמוכים נתפשים לרוב כסימן לחוסר ניסיון או לחוסר איכות. לכן, אם החלטת לתמחר נמוך כחלק ממבצע, או במסגרת מהלך חדירה לשוק, חשוב מאד לציין זאת בבירור על מנת שהלקוחות ידעו ויבינו את פשר המחיר הנמוך, וגם לא יופתעו בעתיד כאשר המחיר יעלה.

מחירים גבוהים, לרוב, מעידים על איכות, מכוונים לקהל יעד מאד ספציפי (בעל אמצעים) ויוצרים ציפיות לרמה גבוהה אצל הלקוח.

גישה א': הרבה עבודה במעט כסף, או גישה ב': מעט עבודה בהרבה כסף.

אסטרטגיית התמחור שלך יכולה להיות על מתח רווחים גבוה כך שאתה לוקח בחשבון שאתה מוותר מראש על קהל מסויים שאינו יכול להרשות לעצמו להעסיק אותך, אבל מכוון באופן ממוקד לקהל רלוונטי.

אסטרטגיה אחרת יכולה להיות אסטרטגיה של כמות, שמכוונת למתח רווחים נמוך, אבל הרבה הזמנות.

לא משנה באיזו גישה בחרת לתמחר, חשוב לתמחר את השירות כך שאחוז הרווח יענה לפחות על צרכי העסק, כך שכל הזמנה תשאיר אותך ברווח. ולא, זה לא טריוויאלי כמו שזה נשמע.

העלויות העקיפות של העסק, כל אותם דברים שלרוב לא לוקחים בחשבון בעת תמחור הזמנה, הם אלה שפוגעים באחוז הרווח ויוצרים כשלים בתמחור נכון ולפגיעה ברווחיות לאורך זמן.

את העלויות הישירות לרוב יודעים המדבירים לחשב: עלות חומרי הדברה, מלכודות, שימוש ורכישה של ציוד וגם עלויות נסיעה, הכשרה, רשיון וכד'.

הבעיה נעוצה לרוב בעלויות העקיפות שאינן קשורות להדברה עצמה וכוללות נושאים כמו עלויות ניהול העסק (עלות אתר אינטרנט לדוגמה, עלויות פרסום, תשלום לרואה חשבון, חשבון טלפון) ועוד ועוד…

עלויות אלה "מתחבאות" ואינן מגולמות בעלות המוצר ולכן פעמים רבות התמחור הוא חסר, לכן רצוי לערוך רשימה מפורטת של כל העלויות בעסק, גם העקיפות, ולגלם אותן במחיר ללקוח.

בברכת פרנסה טובה!

  • הדפסה

מערכת קוטיקולה בדיקה |להציג את כל הפוסטים של מערכת קוטיקולה

כתב עת להדברה, בריאות הציבור ואיכות הסביבה, שם לו למטרה לקדם את תחום הדברת המזיקים בישראל, לספק ידע ומידע וליצור שיח בין קהל המדבירים, יצרנים, צרכני ההדברה, בעלי תפקידים ברשויות מקומיות, במשרדים ממשלתיים, חוקרים, סטודנטים ובעלי ענין.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

הירשמו כאן לקבלת כתב העת שלנו

עורך אחראי: טל ויינברג
למשוב, הצעות ופרסום בכתב העת צרו קשר:
info@cuticula.co.il
טלפון: 076-5437473
מען למכתבים:
ת.ד. 438 בית אריה 7194700

המלריה בארץ ישראל
הדברה בישראל

המלריה בארץ ישראל

16/08/2020

המלריה היא ללא כל ספק, המחלה האיומה ביותר שגרמה  את מירב הנזק למספר הגדול ביותר של בני אדם, במשך כל

חשד למקרה ראשון של אנפילקסיס מנמלת האש בישראל !

חשד למקרה ראשון של אנפילקסיס מנמלת האש בישראל !

מערכת קוטיקולה 06/09/2020

פריחה, נפיחות משמעותית בפנים וקשיי נשימה כתוצאה מעקיצת בן 15 ע"י נמלת האש הקטנה ברמת גן. הנמלים נפוצות מאוד בישראל

קרא עוד ←
עצים מדברים באשדוד

עצים מדברים באשדוד

מערכת קוטיקולה 10/06/2020

חקלאות חכמה, מדויקת ויעילה מבית אדמה אגן ואגרינט בעיריית אשדוד. רבע מעצי הדקל בעיר ינוטרו מרחוק לגילוי מוקדם של חדקונית

קרא עוד ←
מגפות בהיסטוריה האנושית

מגפות בהיסטוריה האנושית

מערכת קוטיקולה 31/03/2020

ארבע מחלות שחוללו מגפות בתקופות שונות במהלך ההיסטוריה האנושית: שפעת חזירים, אבולה, חצבת ודבר. בזכות הרפואה, הסניטציה וההדברה מתגברת האנושות

קרא עוד ←
הצד הרע של ההדברה

הצד הרע של ההדברה

מערכת קוטיקולה 18/02/2020

מקרה מזעזע של מדביר מורשה החשוד כי הרעיל למוות חתולים וכלב בתכשיר הדברה המכיל זרחן אורגני: המשרד להגנת הסביבה ביטל

קרא עוד ←
אסון טבע סמוי משתולל ברחבי ישראל

אסון טבע סמוי משתולל ברחבי ישראל

טל ויינברג 12/12/2019

זעקת הטבע! מדי שנה הופכים עוד חופי ים, פארקים, נחלים ושמורות טבע בישראל לאזורים מוכי אסון. אסון אקולוגי - שקט,

קרא עוד ←
יתושי האדס (Aedes) – הכספי, הימי והטיגריס האסייני

יתושי האדס (Aedes) – הכספי, הימי והטיגריס האסייני

עמוס וילמובסקי 20/11/2019

בישראל מספר מיני יתושים השייכים לסוג אדס Aedes. כולם בעלי תכונות ייחודיות המאפשרות להם שרידות גבוהה. מאמר על יתוש הטיגריס

קרא עוד ←
היתוש המצוי Culex pipiens – ה”סלב” של היתושים

היתוש המצוי Culex pipiens – ה”סלב” של היתושים

עמוס וילמובסקי 05/09/2019

היתוש שמרבית פעולות הבקרה (מניעה והדברה) בישראל מכוונות כלפיו. מעביר קדחת מערב הנילוס אשר ירש את מקומו של האנופלס.

קרא עוד ←
היתושים העוקצים (Culicidae)  בישראל

היתושים העוקצים (Culicidae) בישראל

עמוס וילמובסקי 25/08/2019

מה משמעות הביטוי 'אימת היתוש על הפיל'? מהיכן לקוח הביטוי 'כיתושו של טיטוס'? מסע בעקבות היתושים העוקצים שתחילתו בעידן הפרהיסטורי

קרא עוד ←
מה עוקץ אותך?

מה עוקץ אותך?

מערכת קוטיקולה 14/07/2019

נעקצים ולא יודעים ממה? ענו אל השאלון ואנו ננסה לעזור באבחון מקור העקיצות.

קרא עוד ←
2019-02-28 09.11.50 (Medium)
2019-02-28 09.11.50 (Medium)
2019-02-28 09.17.36 (Medium)
2019-02-28 09.17.36 (Medium)
2019-02-28 09.14.17 (Medium)
2019-02-28 09.14.17 (Medium)
2019-02-28 09.11.59 (Medium)
2019-02-28 09.11.59 (Medium)
2019-02-28 09.17.51 (Medium)
2019-02-28 09.17.51 (Medium)
2019-02-28 09.19.43 (Medium)
2019-02-28 09.19.43 (Medium)
2019-02-28 09.21.07 (Medium)
2019-02-28 09.21.07 (Medium)
2019-02-28 10.53.34 (Medium)
2019-02-28 10.53.34 (Medium)
2019-02-28 11.40.54 (Medium)
2019-02-28 11.40.54 (Medium)
2019-02-28 13.16.12 (Medium)
2019-02-28 13.16.12 (Medium)
2019-02-28 12.46.55 (Medium)
2019-02-28 12.46.55 (Medium)
יצירת קשר

עורך אחראי: טל ויינברג
למשוב, הצעות ופרסום בכתב העת

טלפון: 076-5437473
פקס: 08-9389358
אימייל: info@cuticula.co.il

מען למכתבים: ת.ד. 438 בית אריה

  • Facebook
  • Google+
  • YouTube
מה במגזין?
  • דף הבית
  • אודות
  • מה במגזין
    • חומרים ומוצרים
    • מינים פולשים, מתפרצים ומחלות
    • לא מזיק לדעת
    • הדברה בישראל
    • מַדְבִּירִים מְדַבְּרִים
    • הארה על הדברה
    • הדברה בעולם
  • חנות קוטיקולה
    • חנות קוטיקולה
    • חנות ספרים
  • צור קשר
עקבו אחרינו בפייסבוק
‎קוטיקולה - מגזין ההדברה הישראלי‎
הירשמו כאן לקבלת כתב העת שלנו
בנייה ועיצוב אתר omega360
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס